söndag 13 september 2009

Stickkurs med Britt-Marie Christoffersson!

Som jag berättat om tidigare, så har jag varit på Länsmuseet i Linköping både lördag och söndag och deltagit i en stickkurs med formgivaren Britt-Marie Christoffersson som heter "Stickning-ett hantverk att utveckla". Vi var ett femtontal sticktokiga damer som alla satt tysta och koncentrerade på att provsticka så många provlappar vi hann av Britt-Maries härliga och nyskapande mönster. Jättekul! De här sex lapparna är de prov jag hann med, men jag har ungefär sjuttio till i kompendiet som jag har med mig hem, så det är bara att fortsätta att leta fram sina favoriter!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hei.Så mye fint du har laget.Kjekt å lære ny teknikker.Ha en riktig fin Søndagskveld vidre.Klem fra Bodil

Anonym sa...

Hej Marita

Vad fina de var!

Jag tänkte på dig i går och att du var på kurs där jag hörde att det var halvmara-dagen. :-)

Ses imorron!
Kram
Milla

Annabell sa...

Oh gu´vad fina, vill oxå gå så´n kurs! Tror du hon kommer till Götet?

Anonym sa...

Hej Marita! Hittade din blogg nu, kul! Du hann ju riktigt många fina lappar. Trots att jag svor som jag gjorde har jag nu snöat in på cirklarna i alla fall! Det är som du sa, det finns en logik så det går utantill efter några stycken. Får se vad det blir, hur många jag orkar!

Hörs!
Ewa

Anonym sa...

Hej Marita! Nu har oxå jag hittat din trevliga blogg - och kommer säkert att återkomma. Dina lappar ser jättefina ut och det ska bli kul att set vad du åstadkommer mer. Jag är sugen på att prova en hel del ur kompendiet, men ägnar mej åt att sticka färdigt ett sjalelände först ... Må så gott, Karin

Anonym sa...

snart drar stickkurs.se igång, spännande