tisdag 10 november 2009

Silk Garden Sockar

Jag har precis börjat sticka sockor av mitt Noro Silk Garden Sock-garn som jag köpte härom veckan i Göteborg. Jag hittade ett mönster på Ravelry, So Simple Silk Garden av Glenna C.
Jag har ju inte kommit så långt ännu, men garnet är härligt att sticka med och även stickorna är finemang. Jag provar för första gången Knit Pro trästrumstickor och de är både lätta (till vikten menar jag) och har superbra yta. Jag har annars inte gillat trästickor något vidare, men detta är något helt annat.Jag kommer garanterat att köpa fler av dem!

2 kommentarer:

Jullan sa...

Det ser jättefint ut! Underbara färger. Har länge varit sugen på att köpa det garnet, men här finns ingen återförsäljare och över internet är jag inte sugen att handla. De där strumpstickorna har jag också stått och hållt i affären, men jag är för snål. Behöver ett par nya nr 8, kanske värt att investera!

Ha en bra dag!//Juliane

Anonym sa...

Hei.Kjempe fint garn med riktig fine farger.Er så fint med slik garn som skifter farger.Skal bli kjekt å se når du er ferdig.For noen nydelige Kattepuser dere har.Så søte.Ha en riktig fin Onsdag.Klem fra Bodil..