tisdag 13 juli 2010

Krumelursockor!

Här är mina Dödergöks Krumelursockor! Jag gillar hennes blogg skarpt och tycker hon gör så mycket fint som jag blir sååå sugen på! Här fick min lille son agera fotomodell, så skaften ser lite fladdriga ut, men på mig sitter de perfekt. Lite svårt att fota egna fötter bara... Garnet är nästan samma som Dödergök stickade i. Jitterbug i färgen Elephant´s Daydream, Lorna´s Laces i färgen Berry och Firefly. Det är första gången jag stickade istickad häl och det kommer verkligen att bli en favorit! Mycket bättre än "vanliga" hälar. Jag gillade färgen på Jitterbug så mycket, att jag köpte en härva till och har börjat sticka en Ishbel i den. Ska bli spännande att se hur den kommer att ta sig ut.
Ha en jätteskön kväll!

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Tror inte jag provat den häl varianten, måste nog prova OM jag gör strumpor.
Visst har hon en härlig blogg och hon är så kreativ hela tiden.
Fina strumpor och det är kul med den där lilla krumeluren.
Sjalen blir fin. Min första tanke är, sval, beror nog på färgen eller kan man fått värmeslag och längtar efter lite svalare kanske.
Nu är det tre dagar kvar, vi står väl ut, eller hur?