fredag 16 juli 2010

SEMESTER!!!

Nu ni, så är det semester!!! Äntligen är man här, eller vad säger du Rosenvante? Då får man väl ta sig en liten cider på trappan? Ni kan inte ana vad som hände nyss. Våra pojkar hade jag precis skjutsat in till "stan" för att gå på bio med en kompis. De skulle se Kommissarie Späck och såg verkligen fram emot det. Sedan skulle de sova över till imorgon hos min syster som bor i närheten. Jag hade bara precis hunnit hem, när syrran ringde och sa att de redan hade kommit till henne. De hittade inte filmen på bion, så de skulle visa den på onsdag istället...???!! Herregud. Sånt trodde jag bara hände just på film, typ Smala Sussie, när biomaskinisten kliver ut och berättar slutet av filmen... Ha en himla skön kväll och helg!!

4 kommentarer:

Rosenvante sa...

Yes, så kom vi också i mål. Härligt, hoppas Cidern var riktigt sval o god.
Jag ska ta en likör till fikat nu och en chokladbit, det får bli mitt firande i kväll.

Vilken tur att din syster var hemma o bor så de kan gå dit. Det där har jag aldig hört heller att de inte hittar filmen. Hoppas de kan gå på onsdag i stället så de får se filmen.
Ha det skönt nu.

Maria sa...

Grattis till semestern! Det är väl en härlig känsla att ha hela den underbara tiden framför sig!
tur att det ordnade sig för killarna!
Maria

Annabell sa...

Mmm, vad härligt med semester!

Cecilia sa...

Haha; filmen kommit bort?! Hoppas de hittar den tills på onsdag, då! Ha en härlig semester!