måndag 27 december 2010

Jag är en härmapa!

För ett tag sedan såg jag på Dödergöks blogg att hon stickade Monkey, ett strumpmönster som jag också har i en av mina "att-göra-i- framtiden-pärmar". Hon stickade sina i ett Schoppelwolle garn i en fräsig cerise färg och då fick jag ett ryck och blev sugen på dem igen! Jag köpte för säkert ett år sedan ett Schoppelwolle som heter Crazy nånting men det har inte blivit något stickat av det. Perfekt för projektet kände jag och lade upp maskor igår kväll :-) Jag brukar inte börja på flera saker samtidigt utan försöker att få en sak i taget färdigt istället, men just nu när det är jul och lite extra ledigt tänkte jag bara unna mig att få göra precis det jag har lust för i stunden. Eftersom jag har varit duktig och burit massor med snö så får man ju belöna sig lite tycker jag :-) Den här superfina julklappen fick jag av min syster. Har ni den inte, så är den ett säkert köp. Alla mönstrena är sååå fina! Vill göra allt i den! Ha fortsatt fina mellandagar!

13 kommentarer:

Anneli sa...

Åh, jag har också nyligen stickat Monkeys. De är verkligen jättefina! Härliga färger i ditt garn också!

Cecilia sa...

Haha, härmapa var ju vitsigt! De ser ut att bli fina, jag blev också lite sugen att apa mig! :-)

Mia stickar sa...

Dom ser ju jätteläckra ut!

H.T. sa...

Hi:-)
I do not know,what You have just started-hard to read in Swedish:-)Mittens?Or...maybe something else...Whatever ir is-it is the beautiful beginning-nice colours of wool-incredible pattern.All I've seen here is really MARVELLOUS.You are so TALLENTED AT KNITTING and I should learn a lot from You:-)
I wish You HAPPY NEW YEAR...and...these beautiful creations...more and more...to see and admire.
Best Regards-HalinaDK-

Rosenvante sa...

Härmapa?
Vadå du fick väl bara en pusch i rätt riktning...tillbaka till ditt mönster och en liten aha med ditt garn.
Jättesnyggt mönster det där och boken ser verkligen underbar ut. Blir det nått stickat ur den sen?
Ha det fint nu framöver och hoppas du får några lediga sköna dagar också

Lilli sa...

Det är väl jättebra att få bli inspirerad till en stickning från en annan blogg! Det är ju så det ska vara!! Att bli och att kunna inspirera andra är fantastiskt :)) Härligt att tillåta sig, som du nu gör, att få mysa med vilken eller vilka stickningar man vill, hur man vill. Det är också ljuvligt med inspirerande litteratur.Ha det varmt och gott i vinterkylan!

Heidi sa...

Monkey är ett bra mönster och jag är nöjd med de två par jag har stickat. Men jag måste erkänna att jag blev sugen på ännu ett par när jag såg Dödergöks fina färgsprakande, och nu dina! Kanske blir det ett par till för mig med.. Men inte ännu, jag har för mycket att avsluta först!

H.T. sa...

Thank You very much for having paid the visit to my blog:-)Feel invited-whenever You can,if You like it ,of course.
As I have mentioned before-it is hard for me to read in Swedish,neither I can use the 'google-translate',which is far away from perfect:-)I am from Poland,but my Husband is Danish and He is always able to read all these for me,what You write in Your Blog.
So-I will stay here-I have placed Your Blog on my reader's list.
I wish You more and more such beautiful art-pieces in the coming New Year:-)
Best Regards-HalinaDK-

Madeleine sa...

Att härma ska ju vara den bästa komplimangen. ;)
Ser väldigt tjusigt ut!

Angel.Pearls sa...

Åh, vilka vackra saker du gör! Urläckert garn!! Dina marsvin är oxo hur söta som helst..Hälsningar Eva

Sunna sa...

funderar också på att bli en härmapa för nu är det tredje bloggen jag läser om monkey så det måste väl vara ett tecken, ha ett gott nytt år

Dödergök sa...

Vad fina de är dina apor, synd att jag blev besviken på garnet för färgerna är underbara.

teresa sa...

Monkeys är jättefina, stickade dem för tre år sedan. Garnet ser härligt ut.
Vill önska dig ett rikigt fint nytt år fyllt av stickning och annat som gör en lycklig! Kram