lördag 28 maj 2011

Letta dagar =)

I dag kom vi hem efter några dagar på resande fot. En kryssning till Riga ( Lettland ) med Svärfar och Svärmor eftersom en av dem nyligen har haft en extra stor bemärkelsedag.
Väl hemma väntade ett paket! Det var från Mary Ann som har bloggen Par i Stickor. Hon kallar det tröstpris i sin utlottning, men jag tycker att det var ett väldans bra tröstpris måste jag säga =). Tre nystan Bianca i vackra nyanser! Det blir till att fundera på vad det ska få bli av dessa=)
TACK!!
Det här är en bild av färjan som vi åkte med, Silja Festival. Det är härligt att komma iväg från vardagen lite, att få äta och dricka gott och att bara vara :)
Garn hann jag inte att leta upp, visiten i Riga blev ju kort, men väl snokade jag upp ett stånd med vackra mönsterstickade vantar så klart =)
Jag har hunnit sticka lite de här dagarna, så imorgon kan tänkas att det kommer ett inlägg med lite stickat =)

4 kommentarer:

Rosenvante sa...

Var ni på torget eller vid saluhallarna när du hittade vantarna?
Jag fotade ju vantar där förra året, men jag reste ju med jobbet och bara grabbar så garn och handarbete fanns det inte tid till då. Vi har pratat om att åka tillbaka och njuta staden själva för det är en väldigt vacker stad. På torsdag åker jag till Tallin på kryssning med Claudia, så vi får se vad det slutar med. Ska bli så mysigt att få åka och njuta av det som du gjorde nu.
Kram

Mia stickar sa...

Visst är det härligt att få bryta vardagen med något annat, jag åker ju på tisdag bort från jobbat och vardagen! Inte illa tröstpris du fick!

Annabell sa...

Vad trevligt med lite utflykt! Där är de riktigt duktiga på stickning.

mary-ann sa...

Riga står på schemat här och är planerat att åka dit nångång i framtiden :))
kul att du gillade vinsten...mina tankar gick till hjärtekatten ang garnet :)