lördag 4 juni 2011

Jag har fått en Award!

För sisådär en hel vecka sedan fick jag en Award från härliga Disas Hantverk och ända sedan dess har jag funderat och funderat på vad som kan finnas att berätta om mig. Svårt, men jag provar:
Att jag älskar att sticka och virka är ju inget nytt, så det hoppar jag över....
1. Vi bor på landet och det älskar jag! Visst, det är mycket som är bekvämare med stan, men det är guld att få ta sin tvättkorg på lördagsmorgonen och gå ut och hänga den med bara fåglarna som sällskap!
2. Jag älskar att gräva, påta och plantera i trädgården. Varje år så tänker jag att jag längtar efter den sommaren när allt ska vara så där klart, så jag bara kan sitta och titta mig omkring och njuta, men så är det inte riktigt den här sommaren heller...
3. Jag gillar heminredning. Gärna lantlig, så att Dödergök visar upp sitt hem under upprustningen är guld! Precis så gillar jag också. Önskar mig ett lantkök med järnspisel och ett skafferi man kan gå in i!
4. Matlagning är inte min grej och inget jag har någon som helst fallenhet för (fast jag kämpar ju på ändå och ingen har dött än...). Däremot bakning kan jag gå igång på då och då. Det kan bli riktigt bra faktiskt. Ganska nyss har jag satt upp ett par tavellister i köket där jag kan radda upp bakböcker. Det är lite inspirerande faktiskt!
5. Jag tror absolut mycket på Mindfullness och det jobbar jag ständigt med. Att leva i nuet och att verkligen njuta av det också. Inte bara tänka på vad som hände förut eller vad som kan tänkas hända i framtiden. Ofta räknar man bara prestationer för att känna att man är "lyckad". Men bara det att alla finns och är dom de är, är underbart. Att solen skiner, himlen är blå och träden gröna är underbart att bara stå och känna in! I början kan det vara jättesvårt men det är så viktigt för välmåendet.
6. Jag älskar djur av nästan alla slag. Med fördel katter som vi har två.
Jag har ända sedan jag fått bestämma själv haft katter. Tidigare två perserkatter som jag åkt land och rike runt på utställningar med och jag är jättestolt över min egna (eller var det kattmammans) avkomma Knubbe som blev så fin som Grand Internationell Premier.
Det är många resor och tävlingar dit...
Men nu har vi bara hemmakatter. Visserligen raskatter, Maine Cooner, men mest för deras härliga sociala egenskaper (och lite pälsen då =).
7. Jag älskar historia. Ett ämne som alltid har intresserat mig sedan jag var liten. Tänk att vara på en historisk plats, tex ett slott och veta att den här stenen har någon annan hållit i för flera hundra år sedan! Visst är det häftigt!
8. Jag har alltid älskat att läsa. Gärna deckare och historiska romaner.
Tex är ju pannkaksstekning väldigt långrandigt, men med en bok på sidan om så går det som en dans =)
Ja, det blev ju ändå några rader. TACK snälla Disa för Awarden, den värmde!
Hoppas att du känner att du vet något mer om mig nu?

2 kommentarer:

Metta sa...

Grattis till awarden! Visst värmer det när man känner att någon uppskattar det man skriver i bloggen. Jag fick ju samma award från Rosenvante, så jag vet hur det känns.
Trevligt att få läsa litet mer om dig och ditt liv. Mindfulness måste jag ta reda på mer om. Tror det kan vara något för mig.
Ha en bra helg! Kram Metta

disa sa...

Jadå, det känner jag!! Jätte roligt att läsa mer om dig. Jag älskar ju historia jag med (som du kanske sett i min bloggpresentation om inte annat) och rekommenderar starkt en resa till Skottland. Som julafton för en historieälskare och de har så mycket bevarat överallt. =)