lördag 4 juni 2011

Och här är äntligen den andra...

Visst finns det väl ingen tidsgräns för när den andra strumpan ska bli klar...?
Jag stickade den första strumpan av det här paret Pomatomus 10 april 2010....
Jag fick plötsligt lust att göra klart lite påbörjat... Har fått klart både denna och min Kjaellingesjal som jag precis har lagt i blöt, så att jag kan spänna ut den sen.
Visst känner man sig nöjd när man äntligen får lite avslutat också och inte bara påbörjat?
Jag ser fram emot att få sätta stickorna i mina nya garner och då händer det att jag är lite ordning och reda =)
Det är så mycket roligare om man inte har en massa gammalt i gömmorna...
Garnet är Fleece Artist som jag har köpt hos Garnkorgen.
Här nedan kommer en bild av en Bondpion som jag planterade förra året. Den härstammar från min Mormors trädgård. Det är så roligt att den snart blommar och det påminner mig så mycket om min lilla gulliga mormor :-)

5 kommentarer:

Metta sa...

Vilken härlig känsla när man övervunnit "the second sock syndrom" och fått ett helt par strumpor klart. De är jättefina!
Så fint att du har bevarat en Bondpion från din Mormors trädgård!
Ha en bra fortsättning på helgen!
Kram Metta

Sunna sa...

Kalasstrumpor, och inte finns det någon gräns, jag har en sjal jag tar fram en gång i halvåret och stickar ett varv på,Vet du att bondpioner hade min mormor också, det är en av mina favoriter, Ha det gott

Bland nystan o papper sa...

Jättefina sockor!
:)

Madeleine sa...

Jättefina, och härlig färg!

The Willow Fairy sa...

Väl värda att vänta på...Undra när jag ens ska få tummen ur att sticka första strumpan av denna modell. Mönstret ligger i min mentala kö...