tisdag 19 juli 2011

Vi har träffats!!

Idag har vi äntligen kommit till skott och träffats, Metta och jag!
Vi har nog nämnt det många gånger i våra kommentarer att man skulle kunna, vi som bor så nära varandra, men sen är det ju både det ena och andra som gör att det inte blev den veckan heller...
Idag hade vi i alla fall "stämt träff" på min kompis Karins Café (Café Stinsen) på förmiddagen.
Oj vad man har mycket att prata om när man väl träffas! Vi pratade och pratade och pratade, om stickning och om livet i stort och smått, så vi fick knappt något stickat. Ett par varv blev det väl, men det var mest munnarna som gick :)
Metta hade ju gjort så mycket som jag inte hade en aning om, bl.a. haft utställning flera gånger med både stickat och lappteknik! Imponerande!
Efter ett par timmar och ett par koppar kaffe senare, så gick vi en sväng på stan och besökte Kanalmagasinets hantverksutställning där Metta träffade på flera hantverkare som hon hade ställt ut med tidigare. Det var mycket fint att se på, både tavlor, keramik och jättefina trasmattor.
Tack Metta för en jättehärlig förmiddag! Det här får vi göra om :)

7 kommentarer:

disa sa...

Låter super roligt!! =)

Cecilia sa...

"Träffarnas dag", jag som träffat Ulrika idag! :-)
Trevligt att få lite mer kontakt än bara via datorn.

Sunna sa...

så kul! Hoppas jag också hinner upp till dig, nu har jag äntligen fått semester och ja jag fick ditt sms Ha det gott

Metta sa...

Tack själv, Marita! Det var verkligen en trevlig förmiddag med mycket prat vi hade och jag hoppas vi kan göra om det snart igen.
Kram Metta

Lilli sa...

Det låter jätteroligt att träffa personen bakom en blogg, i verkligheten :)Det blev ju en lyckad träff! Så supersnygg din datorväska blev. Detaljerna som knapparna ger ett fint intryck.

Rosenvante sa...

Nu ligger jag bra efter, bara träffat en enda.
Men jag hoppas jag får träffa nån också snart.

Madeleine sa...

Låter riktigt härligt!! :)