tisdag 22 november 2011

Nu är det lovikka som gäller!

Många är ju ni som stickar lovikkavantar just nu och jag är inget undantag :)
Jag hittade rött lovikkagarn på Symässan för ett bra pris, så det klippte jag till på.
Inte för att det är så kallt än precis, men man vet inte när kylan kommer, så det gäller ju att vara beredd och fylla byrålådorna med vantar, mössor och halsdukar... :)
Min Ishbel maskade jag av igår, så nu har jag både den och en annan sjal som ligger och väntar på blockning. Jag tänkte att jag skulle ha gjort det i kväll, men jag tror jag struntar i det. De får ligga till sig lite till... :)
I morgon ska jag vara ledig och åka till Stockholm med min syster. Vi brukar göra det ett par gånger om året. Då strosar vi runt och fikar, tittar i affärer och så där. Kul!!

5 kommentarer:

Rosenvante sa...

Hoppas ni slipper dimman i morgon och får en sådan där helmysig dag utan jäkt och bara en massa härlig shopping och även ögongodis. :)

Jag körde nog på lite känn jag också i kväll. Det är väl märligt hur man kan virra bort sig ändå i tjockan, missade nästan våran nerfart med några meter när jag skulle svänga av.

Unknown sa...

Härlig röd färg på lovika-garnet.
Hoppas ni får en trevlig dag i Stockholm.

disa sa...

Härligt med lovikka vantar! Blir roligt att få se dina sjalar sedan med. Hoppas du och din syster får super roligt!! =)
kramis

Sunna sa...

undrar lite hur det gick med garninköp i sthlm??? visst är det sköna vantar att sticka

Mia stickar sa...

Ja nog lär kylan komma och då är det inte dumt med ett par röda lovikavantar! Skulle också vilja ha en syster! Tror inte mina bröder skulle vilja följa mig och strosa runt bland affärer!