söndag 27 november 2011

Önskar er alla en fin Första Advent!

Alldeles nyss tog jag en försiktig tur till skogen i halvstormen. Var ju "tvungen" att hitta lite mossa till mitt adventsfat.
Fatet och siffrorna köpte jag i Stockholm i onsdags. Ganska fint, eller hur?
Jag köpte också en snutt av det här fina tyget. Det kommer jag ihåg som madrassöverdrag hos mormor, fast det var i blått istället för rött.
Jag har sytt ett par enkla kuddar av det till vår kökssoffa.
Här hänger mina lovikkavantar på tork. Nu väntar jag på att få rugga upp dem, så att de blir så där alldeles väldigt ulliga och gulliga!
Vad gör ni idag på första advent?

7 kommentarer:

Otaliga projekt sa...

Att du vågade dig ut i skogen...
Detta är nog första gången som jag inte kommer att gå på julskyltning. Jag har suttit inne och övervägt både länge väl men när det spöregnar och blåser halv jä-el, nej då får det faktiskt vara. Så jag myser vidare med glögg och sticket.
Ha en skön första advent
Sarah

Metta sa...

Jättefint adventsfat och så kul med siffrorna på ljusen.
Visst är det härligt med de gamla madrassvarsmönstren. Tror att tygerna vävs på Stadsmuséet i Norrköping. Snyggt i rött och passar så bra till kuddarna på din soffa. Som du säger är det det blå man minns.
Härliga lovikkavantar som kommer att bli varma och sköna.
Vi håller oss inomhus idag, tänder ljus och myser.
Ha en bra fortsättning på 1:a advent!

Rosenvante sa...

Hm, det där med skogspromenad lät inte så bra idag, tur det gick bra.
Adventsfatet blev jättefint och det var en kul idé med siffrorna.
Jag kommer också ihåg nått liknande tyg på madrasserna när jag var liten. Men hur snabb är du, redan klar med kuddarna.

Visst är det konstigt med så gamla barn, nu är ju faktisk två äldre också, och en sådan ung mamma, det går liksom inte riktigt ihop. :)
Trevlig advent till dig också.
Kram

Anonym sa...

Åhh va fint du har gjort. Ljusen, kuddarna, vantarna o allt annat. Julkulan gnistrar o glimmar vackert, längtar till julen // Tina

Mia stickar sa...

Så fin bild här överst! Jag hade besök av bästa svägerskan och sedan syjunta, en br aförsta advent! Var försiktig med skogsturer när det blåser så! Här är vi inte drabbade! Kuddarna blev jättefina minns också tyget fast i blått!

Sunna sa...

så fint du gjort, ha en trevlig vecka

Susilull sa...

Så mycket fint! Ljus, kuddar, vantar och granris!
Tillbringade första delen av adventssöndagen på tåg, sen blev det till tända första ljuset, dricka kaffe och äta lussebulle och sen gick strömmen!