torsdag 8 december 2011

Höstorange Ishbel!

Här är min Ishbel i Drops Alpaca äntligen färdig!
Jag tror det är min tredje och mönstret är ju väldigt vackert, men inte alls särskilt komplicerat att sticka.
Garn: 4 nystan Drops Alpaca
Stickor: Addi Lace 3,5 mm.
Färgen är en härlig höstorgange nyans.
Imorgon väntar första julbordet. Det blir jullunch med jobbet, så veckan har varit särskilt hektisk för att vi skulle hinna undan så bra att vi kan hänga med :) För det blir väl inte så poppis om vi inte får iväg lönerna så här inför julshoppingen...
Det känns härligt att ha fredag framför sig. Veckan bästa dag!

6 kommentarer:

Mia stickar sa...

Så fin så fin så fin!
Har just kommit hem från ett jättegott julbord med jobbet!

Unknown sa...

Superfin!!

Rosenvante sa...

Åh så läcker den är. Jag sitter just o kollar in alpaca, kanske jag skulle beställa 4 extra nystan till en också.
Hoppas du får en trevlig kväll i kväll. Själv blir jag utan julfest i år, de ska ha den den 22 dec och jag sa innan att gör de så kommer jag inte. Alla ungarna kommer ju den dagen så då vill jag ju vara hemma.

Ina sa...

Vilken härlig sjal!

Anonym sa...

Åhh vilken fin sjal du har gjort. Den måste du verkligen vara nöjd med! Julborden börjar rada upp sig här också. Ha en fin 3:e advent i morgon // Tina

Madeleine sa...

Vacker, vacker! Ser ut som garnet jag gjorde en kofta av - underbar färg! :D Jag kanske också får testa det mönstret!