måndag 19 december 2011

Nu är granen på plats!

Att det har varit rätt tyst från mig den här veckan betyder inte att inget hänt...
Dagarna och kvällarna har varit ganska fyllda av städning, pyntande, bakande, inslagande av julklappar...
Och förstås! Igår åkte ena sonen och jag genom snöyran och införskaffade årets julgran!
Här noggrant inspekterad av Katten Jansson...
När kvällen blir sen innan man får slå sig ner i fåtöljen, så är det ju bra att det är lovikkavantar jag har snöat in på... De är ju ganska lättstickade och snabbgjorda. I går kväll såg jag "ifatt" ett gammalt avsnitt av Anno 1790. En mycket trivsam avslutning på helgen :)
Något som jag blev väldigt glad över också, var att jag tydligen haft turen med mig hos Mikaela som har bloggen Stickäventyr och vunnit hennes utlottning! Det blir spännande att vänta på posten nu :)
Hoppas att ni inte har alltför stressigt hemma hos er heller, utan tänker som jag. Det som blir gjort det blir, och det andra klarar man sig oftast utan. Det blir julafton ändå!
Kram på er!

2 kommentarer:

Susilull sa...

Det lät mysigt med lite snöyra, här är inte ett snökorn i sikte!
Vilket lovikka-garn använder du när du stickar vantarna?
Har precis börjat på ett par och tog det som fanns hemma, Eskimo. Men skulle vilje sticka med lite mer "äkta" garn...

Sunna sa...

välkommen till lovikkaträsket, jag kommer visst inte ur det, håller på med par nr 20 nu, ha en underbar julvecka