söndag 11 december 2011

Vantverkstad!

Efter en lördag med mest städande och plockande, så tog jag tag i vantbroderiet idag.
Tyvärr verkligen inte perfekt, men det får duga. Jag har kikat på Rät och Avigs fina broderier, men man får väl träna mera för att få det så där fint :)
Det mesta av det som ska bli julklappar går ju inte att visa än, men de här vantarna som mamma ska få kan ni få se. Hon är ingen datavan dam, så det känns helt riskfritt... :)
Garnet är Cascade 220 heathers och stickor 3,5 mm.
Modellen hittade jag i 60 Quick Knits, en bok som står i min "stickbokshylla"
Ha en fortsatt skön söndag!

14 kommentarer:

nattugglan sa...

så fina vantar.. vad ni är duktiga alla.. dem som Rät o Avig har kan man ju bli så avis på.. hon är duktig på lovikka.. men dina ser oxå skitbra ut..o de som mamam skall få va fin med en flätrand..ha de bra

Rosenvante sa...

Ja, det är inte lätt att konkurera med hennes broderier, det håller jag med om. Men jag säger som nattugglan, dina ser också skitsnygga ut.
Den där flätranden du gjort på vantarna till din mamma var stilig. Sen blev jag ju väldigt sugen på de där vantarna på framsidan på din bok, jisses så snygga de var.

Rät&Avig sa...

Så kul att kunna inspirera!
Och dina är verkligen jättefina!
Och var inte rädd när du "ruggar" dom, utan ta i lite.
Jag ruggar med en liten hundkarda med vassa piggar medan vantarna är fuktiga. Då blir dom så där fluffiga.
Testa!
/Ann-Britt

Unknown sa...

Dina lovikavantar är jättefina!
Flätan på de andra vantarna var snygg,så glad din mamma ska bli.
Boken blev jag väldigt sugen på att ha i min bokhylla.
Yvonne

disa sa...

Superfina lovikka vantar och jag tycker broderiet ser helt perfekt ut!! De ANDRA VANTARNA ÄR UNDERBART FINE DE MED!! oops capslock... kram på dig! =)

Mia stickar sa...

Rät och avigs är faktiskt helt fantastiska men dina är inte långt efter medan mina är kilometer efter! De där med kragen på tvären och flätmönster var ju bara så häftiga!

Ann-Sofie sa...

Tjohej! En ny maskig blogg. Vad kul och så fin den är. Jag följer lite här känner jag. Ha en fin dag!

Madeleine sa...

Vilka fina vantar! De kommer mor att älska! (Och jag känner igen det där med en icke datavan mamma!)

Mikaela sa...

Du har vunnit i min tävling, grattis!! :) Titta in på min blogg för info...

Rät&Avig sa...

Grattis till garnfyndet!
Ska bli spännande att se dom färdiga...
Jag har ännu 5 par kvar att göra, tur att man gillar att sticka i Lovikka!
Men nu är jag tvungen att tacka nej till beställningar till jul. Måste ju hinna nåt annat också.
/Ann-Britt

Anonym sa...

Hei.Kjempe fine votter virkelig kjempe fine.Koselig bok regner med det er mye fint i den.Ønsker deg en riktig fin førjulstid videre og en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

Hoffmans Design sa...

Underbara vantar du har stickat. Ha det gott imorgon på¨adventen. Kram Hoffmansdesign

Rät&Avig sa...

Håller med dig om marsvinen...även om det är ungarnas, så är jag väldigt svag för dom!
Murre och Melker är verkligen söta dom också!!
/Ann-Britt

Lilli sa...

Fina röda Lovikkavantar! Och de blåa vantarna är ursnygga, med tvärflätan på "mudden". Din oranga Ishebel är är superfin :)