tisdag 5 juni 2012

Lite restgarns-grunkor!

















Nu är det ett tag sedan sist.
Då skulle jag ju åka till Stockholm och hade förhoppningar om garninköp, men inte blev det nåt av det...
Ibland går tiden för fort och helt plötsligt är det dags att vända kosan hemåt igen.
Vi hade trots lite väl ruggigt väder en jättehärlig dag med gott fika på Vetekatten och mycket springande i affärer. Det blev inköp av bl. a. en ny bikini, men just nu känns det ju rätt avlägset att jag skulle komma på att använda den...
Och... jag är ju inte precis utan garn heller... Restgarnsprojekt är inte så alldeles tokigt heller!
Efter många dagar med iskallt väder, så längtade jag efter TJOCKA strumpor! Här har jag använt ett Dropsmönster som grund, men sen randar jag och mönstrar som jag tycker :)
Garnerna är lite blandat av Drops Alaska och Drops Nepal på stickor 4mm.


















Jag håller också på med en top i Merci från Thomas Kvist. Jag hade två härvor kvar från min vinst från förra våren.
Mönstret hittade jag på 365 saker du kan sticka. Blir den bara som  jag har tänkt, så kan det nog bli en sommarfavorit i det härligt mjuka garnet :)

Annars så har jag ett virkprojekt på vänt som jag har lovat bort mig till :) Det återkommer jag till så fort jag har något att visa där :)

Imorgon får jag önska er alla en fin Nationaldag! Jag hoppas att vi får lite finare och varmare väder då. Vi ska ta en tur till Nyköpings Hamn, där det ska bli en bilträff för oss veteranbilsentusiaster :)
Ha det gott!

5 kommentarer:

disa sa...

Så fina dina projekt ser ut!! =)

Metta sa...

Håller med om att dina projekt ser ut att bli jättefina. Och visst är det sant att man oftast har mer garn än man behöver, men det är svårt att motstå att köpa nytt. Den här gången blev tiden för kort, men en bikini är inte dumt det heller, bara vädret blir varmare så du kan använda den:-)
Det blev ingen båtstickning igår och det var lika bra eftersom vädret inte var det bästa.
Hoppas nationaldagen i Nyköping blir lyckad!
Ha det bra! Kram

Mia stickar sa...

Den där toppen ser inte dum ut! Här har faktiskt nationaldagen kommit med lite sol och värme!

Hoffmans Design sa...

Oj vad du stickar jag har allt tappat lite lusten kan bara sitta rakt upp och ner i soffan och glo på burken men det kanske kommer snart lusten. Kram Hoffmansdesign

Susilull sa...

Kul att du hade en rolig helg i Sthm trots tråkigt väder.
Roliga projekt du har på gång.
Och wow, så fin din virkade väska blev!!