onsdag 19 december 2012

Inte långrandiga....


...men Tvärrandiga!
Det är dessa vantar i samma mönster från Yll o Tyll som mina tidigare röd-randiga favoriter  :=)


Jag kan liksom inte få nog av de här vrålmysiga vantarna!
Dessa i ljus olivgrön och ljusgrå.



De här förlängde jag med en rand under tummen, och de blev perfekta i storleken :)
Även det här paret är stickade i Rauma Finull och Knitpro strumpstickor 4 mm.


















Nu återstår endast två arbetsdagar innan jul! Jag riktigt längtar efter långlediga dagar, som jag tror ska ägnas åt stickning (självklart!), pussla (jag har ett par nya :) ) och att sitta och mölja (obs=östgötska) framför en film på tvn :)
Hoppas att ni känner er på banan också!



8 kommentarer:

skapa och inreda sa...

Gillar dina fina vantar:)
Annika

Sunna sa...

det var verkligen ett bra mönstrer, ska ta en tur till garnaffären och köpa lite fler färger, ha en underbar julvecka

Christel Wijk sa...

Vantarna är jättefina och ser varma och goa ut. Ha en riktigt skön julledighet.

Karin sa...

Hejsan! Jättefina i grönrandigt också, håller med dig om att det ska bli skönt att vara ledig några dagar och bra ta det lugnt :) Karin

Hoffmans Design sa...

Åh vad fina dom blev vill bara önska dej GOD JUL Antonija Hoffmansdesign.

Madame Edith sa...

Fina!!

Kram/M

Catarina sa...

De här vantarna var nog snäppet ännu snyggare än dom röd/vita (fast dom röd/vita var underbara).
Blir riktigt sugen på att göra likadana,

Cecilia sa...

Jag har sagt hela december att jag inte önskar något garn i julklapp...men jag skulle nog vilja sticka ett par sådana där vantar och har inte något lämpligt hemma...
De är jättfina och tovade vantar är ju bara det enda rätta egentligen!
Jag gillade ordet mölja, känner att jag också ska passa på att göra det nu i jul!
Ha det riktigt bra, god jul och kram!