måndag 1 april 2013

Hemstickade strumpors lov!



Något som jag älskar att dra på mig när jag kommer hem är ett par hemstickade strumpor!
Det är det skönaste tycker jag!



















Mina absoluta favoriter är oväntat nog ett par som är stickade i Drops Delight. Inget garn som jag tänker är ett särskilt bra strumpgarn, men de är sååå sköna!
Snart är det bara skaften kvar på dem.... :)
Det är nästan så att det börjar tunna ur i strumplagret och så kan vi väl inte ha det?



Alltså, riva riva i garnkorgarna och fram letar jag upp det här fina nystanet, Järbo mellanraggi, i jättefinagröna nyanser. Jag har stickat ett par helt vanliga slätstickade strumpor, för jag tycker att mönstret i garnet kommer fram som bäst då.


















Nu är ett par stickade och ett annat är på stickorna!

Ha en jätteskön avslutning på påskhelgen!

3 kommentarer:

disa sa...

Glad påsk! Och superfina sockar du har stickat!! =)

Cecilia sa...

PRECIS så! Varje dag, alla väder, ullsockar gör fötterna glada! Fina, välstickade sockor du gjort.

Anonym sa...

Jag tänkte att du hade lov för att sticka strumpor! Så borde det vara, ett par veckors lov i augusti strax efter semestern för att sticka vinterns sockar! Fina blev dom, jag får spana efter den där färgkombinationen! Har stickat sockar till maken i raggi som han nu haft två vintrar i stövlarna och dom håller än!
Miastickar