lördag 1 juni 2013

Att välja glädje

























Att välja glädje, har Kaj Pollak skrivit och pratat mycket om. Även om det är mycket lättare sagt än gjort, så väljer jag glädje istället för sorg nu.

I juli kommer vi att välkomna en liten Maine Coon fröken, Nessie, till vår familj!
Här på bilden är hon nästan 5 veckor.

Jag önskar er en härlig lördag med mycket sol, stickning och kanske trädgård.
Trädgårdsarbete av den lite tristare formen, klippa gräskanter och rensa ogräs ska jag försöka ägna mig åt. Sen hoppas jag att det blir lite tid för stickning och att lyssna på Maria Olssons Stickpod :)

10 kommentarer:

Bland nystan o papper sa...

Ja man har sina dalar och toppar och och ibland kommer inte glädjen spontant.

Så söt lilla Nessie är, förstår att du ser fram emot juli :)

Ha en skön lördag du med i solen och den goa värmen!

Misemor sa...

Hei på deg!
For et skjønt lite nøste dere venter på! =) Så fint ordspråk det var - å velge gleden! Man kan også velge både glede og sorg på samme tid, det gjelder jo forskjellige saker. Det er viktig å få balanse.
Ønsker deg ei fantastisk helg og tid fram mot pusekattmottakelsen.
Selv reiser jeg en snartur til London til uka.
Klem fra Tone

Cecilia sa...

Att välja glädje verkar klokt. Man kan i alla fall göra val som man vet leder till glädje, även om det inte tar bort sorgen. Nessie ser för ljuvlig ut!

Sunna sa...

Förstår precis vad du menar, och inte kan alla underbara dagar ni hade tillsammans förmörkas av att hon inte finns längre, vi ska ju minnas våra kära med glädje, och sen ha turen att få möta ytterligare en ny vän som ska ge nya underbara dagar kan aldrig vara fel, hon är helt bedårande

Lo sa...

O, grattis!
Vi hämtade vår nya valp igår! Vi glömmer aldrig vår förra hund, men ett nytt litet liv ger så mycket ny glädje!

disa sa...

Åh, vad roligt för dig med en ny katt!! Hoppas hon kan skänka dig lika mycket glädje som Maja (visst var det så hon hette? Namn är svårt för mig)
kram på dig vännen!

Metta sa...

Åh så underbart söt! Förstår så väl att du behöver litet glädje och vad kan vara bättre än en ny liten familjemedlem. Känner att glädjen börjar komma tillbaka till mig och hoppas att blogglusten snart ska återvända. Som tur är har jag stickandet och hundpromenaderna.
Så fin din Siesta Key Tee blev. Låter trevligt att teststicka och ska också anmäla mig till Maria vid tillfälle. Gillar hennes design och har stickat vantarna Jacpot.
På eftermiddagen har jag suttit på altanen och stickat och lyssnat på podcasten med Laban vid mina fötter,
Ha en bra fortsättning på kvällen och en bra vecka! Nu ska vi ta en kvällspromenad :)
Kram Metta

Anonym sa...

En sån liten sötnos!! Hon kommer alldeles säkert med en massa glädje och bus!
Förstår din saknad över er Maja!!

Kram och ha det bra!
Susanne (Susilull)

skapa och inreda sa...

Vad glad jag blir för er skull.
Jag önskar er lycka till med lilla Nessie.
Kram
Annika

Mia sa...

Åh, en sån bedårande Coonisfröken! Kramar Mia