måndag 22 juli 2013

Pall i mormorsrutor!

























Här är ett loppisfynd, en pall, som jag virkat in i små mormorsrutor. Den passar fint till ett par sextiotalsfåtöljer som jag klätt om i ett narurvitt tyg och som kommer från mina svärföräldrars första möblemang.
Istället för en massa färger, så valde jag att göra pallens rutor i samma naturvita färg. Jag ska istället virka en kudde till som får ha lite fler kulörer.




















Pallen köpte jag på en årlig loppis i Blacksta, utanför Flen. Ett evenemang som vi har gjort till tradition att åka på, kusinerna, syster, mamma och faster.
Bilden ovan är från förra året, men vi hade lika fint väder i år. Vi har jätteroligt  och som ni förstår av bilden, så är inte fikat det minst viktiga :) Vi bidrar allihopa och det finns alltid hur mycket gott som helst att mumsa på emellan fyndrundorna :)

3 kommentarer:

Metta sa...

Så snyggt detblev med en naturvit pall!
Trevligt med en sådan årlig tradition. Förstår att kaffet smakade bra :)
Kram Metta

Cecilia sa...

Ny syn på mormorsrutor för mig! Det blev helt annorlunda och väldigt vackert med enfärgat vitt!
Rejält med kakor på det fikabordet, härligt! Jag älskar kakor! :-)

Mia sa...

Hur kul som helst med en sån tradition! Pallen blev perfekt.