söndag 27 oktober 2013

Syfestival!


Lördagens stora begivenhet var ett besök på Syfestivalen i Älvsjö!
Jag har flera jobbarkompisar som har fått fart på sitt stick och virkintresse och jag tror att jag kan ha haft lite inverkan där.... :) En av dem hade jag glädjen att få med mig till Älvsjö igår och vi hade en jätterolig dag!
Ett besök var självklart hos Tant Kofta! Hos henne köpte jag Angorett till en Den Knubbige Jonglören, en jättefin sjal med en fräsig bollfrans nertill. Köpte även äppelfärgat sockgarn :)




Och så ett besök hos Magasin Duett förstås! Jag är ju tvungen att prova Supersoft jag också :)
Det blev inköp till en Emilie och till en Ravello! Jag var tvungen att klippa till på en Pompom också, Loops eget magasin.


















Strumpstickor Karbonz 2,25 mm och några Knitpro stickor i trä, ett nystan Rauma Finull i ockragul, ett klänningsmönster och knappar från Butik Bolla i porslin och i pärlemor.
Tycker jag fick mycket för ca 1200-1300 kr, eller hur?

Nu hoppas jag att det inte ska storma för mycket de närmsta dagarna, men jag misstänker att vi ligger i riskzonen för ett par dagar med strömlöst igen... :( Får väl sticka i fotogenlampljus :)

7 kommentarer:

Myggan sa...

Vilka fina inköp. Alltid kul att gå på mässa och hitta nytt till handarbetskorgen.
Jag ska hålla tummarna för att du får behålla strömmen. Vi är lyckligt lottade, vårt elbolag har äntligen lagt ner kablarna i marken.
/Anna

Karin sa...

Å vilka härliga färger det kommer att bli på dina kommande stickningar. Gillar verkligen den översta sjalen som säkert kommer bli superfin med bollar nertill, ser fram emot bilder på den framöver. Ha det bra Karin

Mia stickar sa...

Nån gång i mitt liv kanske jag också kan besöka mässan i Älvsjö! Men 85 mil....... Du verkar ha gjort fina fynd!
Hoppas att stormen börjar bedarra och att ni får behålla strömmen!

Cecilia sa...

Åh, du verkar ha haft en härlig stund på mässan!Och fina fynd att glädjas åt, många timmar räcker det och då blir timkostnaden för all den njutningen extremt låg!

Rosenvante sa...

Visst är det mysigt att gå runt där. Jag brukar komma tidigt och gå sent, många varv blir det och man hittar alltid en massa nytt och användbart. Du har verkligen fått tag i en massa bra och fina grejer och visst är priset bra. Lycka nu till med stickandet och hoppas du slipper bli strömlös.

Maria sa...

Åh din lyckost! :)

Tack för omtanken. Jag har bara tagit det lugnt idag och myst.

Stor kram!

Metta sa...

Så roligt att du kom iväg till mässan och så mycket fint du fick med dig hem. Härliga färger! Ska också sticka sjalen, men i helt andra färger. Ska bli kul att följa din stickning.
Visst är det härligt när man kan inspirera andra att börja sticka!
Hoppas det gick bra med stormen, som vi inte kände så mycket av i Norrköping. Idag är det dimma, så man knappast ser, men Laban ska ut på en promenad i alla fall.
Hoppas vi kan ses snart!
Ha en bra fortsättning på helgen!
Stor kram