måndag 30 juni 2014

Pop Spots!


Ibland undrar man ju själv hur många sjalar man behöver ha...?
Ärligt talat har nog gränsen nåtts för länge sen...
Men då och då dyker det ju upp sjalmönster som man bara inte kan låta bli!



En sån sjal är Pop Spots!
Den hade jag sett på Ravelry och Instagram i så många olika fina färgställningar!



Färgvalet för mig blev de två gröna nyanser som jag redan har stickat min Ravello i.
Det blev så pass mycket kvar att det räckte till den här sjalen. Jag köpte bara till lite mer vitt och så stickade jag så länge som det gröna räckte!



Egentligen ska prickarna vara stickade i rätstickning, men jag såg på Instagram, någon som hade stickat fel och stickat dem slätstickade. Det tycker jag var en jättebra felstickning som jag tycker är mycket finare, så jag gjorde likadant och jag blev väldigt nöjd med hur det blev :)



Mönster: Pop spots
Stickor: Signature Needles 3,5 mm








11 kommentarer:

Garnhumlan sa...

Håller med om att den sjalen är svår att inte sticka! Än så länge har jag lyckats stå emot, men när man ser en grön och fin är det svårt.

Myggan sa...

Det gröna till det vita blev jättefint. Somrigt!
/Anna

nattugglan sa...

Grönt är så fin färg..passar bra med vitt.Den blev jättebra!

Annette sa...

L
ider också av den åkomman att man inte kan motstå att sticka en ny sjal som är fin!

frisky frog sa...

Wow! Grönt på vit botten var supersnygga.
Sjalar får man väl aldrig för många av? Jag tycker alltid att jag saknar någon färg, modell eller storlek...
/kram

Otaliga projekt sa...

Åh, det är min absoluta favorit! Mönstret är inköpt och garnet finns. Nu handlar det bara om att våga.
Men nu blev jag lite mer peppad när jag såg hur fin din blev!

aliel sa...

Sååå fin!

KataM sa...

Pop Spots är ursnygg och ditt färgval fantastsikt. Jag är starkt frestad att gå ifrån min mönster-köpstopp, men håller ut än så länge.

Christel Wijk sa...

Vilken underbar sjal, jättefina färger tillsammans.

Yarn-Madness sa...

Ljuvlig, och underbar färg! Man kan aldrig få för många sjalar! Och det finns alltid nära och kära som gärna får i present! :D

Anonym sa...

Vilken härlig sjal! Tycker man gott kan få göra så många vill...Ha en bra sommar!