söndag 7 december 2014

Berceau-vantar

















Trots ett par andra pågående projekt, så kunde jag inte låta bli att börja på det här fina vantmönstret, Berceau, av Maria Magnusson.
Inte för att det ha varit så kallt väder hittills precis, men man måste ju vara beredd när det väl kommer :)
Jag köpte mönster och garn hos Magasin Duett på Syfestivalen i Älvsjö i oktober.

Mönster: Berceau 
Stickor: 3mm

















Jag hade även nöjet att träffa Maria där på riktigt för första gången! Så roligt även om det blev lite kort och hastigt, det var ju förstås överfullt med folk i montern som hade samma ärende som jag :)

















Ha en riktigt fin andra adventsvecka alla!

4 kommentarer:

Garnhumlan sa...

Så fina! Gillar även den servisen.

frisky frog sa...

Superfina vantar och din Riddari är bara sååå fin. =)

skapa och inreda sa...

Jättefina vantar i så härligt mönster och fina färger. Tittat på dina senaste inlägg och ser att du har varit flitig, allt är så välgjort och fint.
Trevlig helg.
Annika

Anonym sa...

Så fina! Jag får tacka för inspirationen, när jag såg din Siri-kofta kände jag att en sån måste jag ha! Den är klar nu får visa den på bloggen sen!
Miastickar